Leta i den här bloggen

onsdag 21 januari 2015

Måndag & Tisdag // Rebecca

Ny vecka, nya möjligheter & ny skithård träning. Måndagens judopass var tufft, jag kände mig färdig innan uppvärmningen var klar. Jag var besviken på mig själv, och det gjorde ju inte mina försök till kast bättre.

Efter träningen undrade Tommy, vår tränare & coach, hur jag kände mig. Värdelös, var svaret han fick. Och där fick jag bakläxa direkt. Han frågade om jag överhuvudtaget tänkt på att jag mer än dubblat min träning bara sådär. Tänkt på hur kroppen reagerar? Att du nu bryts ner? För det gör du! Men snart har den lärt sig, och du är igång igen.

Klart jag inte tänkt på det. Jag tittar bara i spegeln och tänker att nämen titta, om jag är nybajsad och hungrig kan jag se skymten av mina rutor igen, om jag spänner utav helvete förstås. 


Gårdagen nöjde vi oss med promenader och anser som vilodag. Jag var i stan och storhandlade och kände träningsvärken i varje steg jag tog, varje påse jag bar. Träning är nyttigt sägs det. Jag tycker bara det gör jävligt ont dagen efter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar