Leta i den här bloggen

måndag 12 januari 2015

Vardagslyx // Rebecca

Stormen fortsätter. Kallt, blött och grått. Inte ens hundarna tycker det är kul att gå ut i skiten. "Finns inget dåligt väder bara..." Jo det är dåligt väder! Men det kunde varit värre, säklart.



Jag har fortsatt med uppdrag städa ut julen. Bytt gardiner men har ett par kvar att få upp. Blickar fram emot vår & sommar. Tänker på hur skönt det är att springa när man slipper frysa om knäna. Glömmer för en stund hur jäkla varmt o svettigt det är istället. Alla flugor som stör en när man springer förbi en gård eller två, för tydligen luktar jag mer skit än en hög med kobajs. Känns smickrande..

Iallafall, så har träningsdagen innehållit ett par raska promenader i detta ljuvliga väder & ikväll underbar judo. Men uppvärmning med typ tusen armhävningar är inte min grej, det måste jag verkligen träna upp igen. Annars gott tempo och mina favvogubbar var på plats.
Nu närmar sig natten och jag längtar efter att få krypa ner i sängen. Vi har nämligen fått hem vårt nya, underbara ulltäcke idag. Det kallar jag vardagslyx, varje dag framöver, att få somna med ett sådant värmande hantverk över sig.
Syns inte så bra, men det är superfluffigt ((:

God natt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar